torsdag 21 oktober 2010

Kub test

Idag har vi varit och gjort ett sk KUB-test. Ett test som kollar om man ligger i riskgruppen för kromosomfel. Vi eller i vilket fall inte jag var så nervös över hur det provet såg ut utan mer, skulle babyn leva eller inte.

Har inte försökt tänka så mycket på det, men gör det ändå. Men idag när vi såg den lilla krabaten sprattla som bara den i magen. Så lättade det enormt mycket hos mig. Vi blev så glada. Önskar nu att vi ägde en scanner så vi kunde få in bilderna på den lilla och kunna visa här på bloggen. Får se om vi kanske kan fixa det på något sätt.

Testet såg bra ut också, vi har mycket liten risk att det ska bli något. Sedan kan ju aldrig läkarna lova 100% men ändå. Känns skönt. Längtar redan till vecka 18, då nästa ultraljud ska ske. Idag var den lille 5,3 cm stor och läkaren sa att den var 12 veckor och att alla bäbisar växer lika fram till vecka 20. Så det känns som om det kommer att komma en krabat i början av maj nästa år.

Kan inte fullt ut smälta hur mycket den lille rörde på sig där inne. Benen och armarna for runt. Kunde ligga där och titta hur länge som helst. Det är lite synd att läkarna inte erbjuder en film sekvens. Hade varit grymt att få köpa.

Nu ska jag fortsätta laga mat. =)
Hoppas jag kan äta lite idag.

1 kommentar:

  1. Jag har en scanner:)
    Det är så häftigt med ultraljud....man ska ha en egen maskin hemma.
    Kram

    SvaraRadera