fredag 15 oktober 2010

11+2

Denna vecka har jag upptäckt att jag inte tål lukten av vitlök. Älsklingen köpte hem kinamat. Vilket var kryddat med lök av olika slag bland annat vitlök. Jag älskar vitlök. Känner lukten och magen börjar vända sig ut och in. Fick i mig lite. Sen stoppade vi undan lammgrytan i kylen för att ev ätas dagen efter. Kunde knappt öppna kylskåpet på hela dagen. Varenda gång mådde jag super illa.

Ett par dagar senare var jag i affären och plötsligt vid kassan började jag må så illa. Tittar ner på golvet och där låg en trasig vitlök. Hua.

Samtidigt kan jag tycka att det är helt okej därför då är jag verkligen gravid. Dock kan jag inte låta bli att oroa mig. Ska bli skönt med Freja ultraljudet. Även om själva undersökningen Freja kan sätta griller i huvudet, men ultraljudet bevisar hur babyn mår. Vi vill verkligen ha denna baby men när läkarna har sagt och lett in oss på missfall kan vi inte låta bli att oroa sig.

Tycker det är lite trist att det är så många som inte talar om för sin omgivning att de är gravida. Om fler pratar om sina missfall tror jag att det inte blir så hysteriskt. Det är ett under att en baby blir till. Det är så mycket som ska klaffa för att det ska gå hela vägen. En födelse är något helt unikt. Två personer har gjort ett nytt liv och att allt skulle klaffa 100% varenda gång då skulle världen vara ännu mer överbefolkad.

Trots denna teori/känsla eller vad man nu vill säga, så ja.. jag kommer att vara orolig tills ultraljudet nästa vecka. Lever babyn eller är det ett missfall? Hua det är inte lätt.

Inte blir det lättar att jag är arbetslös och har för mycket tid över för att tänka. Ännu tristare är det att jag har en stukad fot. Stukade den igen förra helgen. Vi som ska tävla nästa helg. Verkar skita sig i det blåa skåpet. Men vi kommer igen. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar