onsdag 20 oktober 2010

12 veckor

Inatt var ingen rolig natt. Jag har svårt och sova hela nätter i vanliga fall. Igår hade jag sådan huvudvärk, inget hjälpte så gick och lade mig för att sova. Sov ett bra tag. Gick upp kl 18. Var ju tvungen å gå upp för att göra ett försök till att sova på natten samt att försöka äta kvällsmat. Fick i mig lite. Jag har ingen aptit längre. ingen alls. Tvingar i mig mat varje dag. Jag kan vara jätte hungrig men sen när jag ser maten framför mig så fixar jag inte att äta. Jag förstår inte.

Åter till natten. Jag vaknade av att jag mådde hur illa som helt precis som kvällen innan då jag trodde det skulle gå så långt att jag skulle kasta upp. Låg och vände och vred på mig, tills slut gick jag upp. Fick i mig en banan och riskaka och vatten. Satt uppe nästan 1,5 timme. Sen sova. Kunde knappt ta mig upp och hjälpa Ebba iväg till skolan. Nu sitter jag och äter frukost kl är 11,15 jag började äta frukost kl 10. Har fått i mig 2,5 smörgås men inte fixat och dricka upp mitt te.

Jag verkligen ogillar detta. Till på råga på allt gör ju foten så extremt ont i dag. Kan knappt stödja på foten. Ändå måste jag ut och gå med hunden, sen måste jag tvätta och städa. Kan inte låta älsklingen göra allt. Har tillräckligt dåligt samvete som det är ändå.

I morgon är det ultraljud, nervös jag är. Fast tror att jag känner babyn röra på sig där inne mellan varven. Är ju inte så mycket jag kan göra. Bara vänta och se vad ultraljudet säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar