söndag 5 september 2010

Utökning

För över en vecka sedan fick jag och min underbara kille veta att vi kommer att bli en till i familjen. Vi berättade för min tös, som snart fyller 9 år att hon ska bli stora syster. Men då vi "bara" var i vecka 4-5 så berättade vi även att vi kan förlora barnet. För det är sådant som kan hända. Min tös tar det så jätte bra, jätte glad blev hon att hon ska bli stora syster =)

I dagsläget är babyn planerad till den 4 maj 2011. I måndags var jag på kontroll hos fertilitetsenheten. De kunde konstatera att hemma testet visade korrekt. Vi är med barn. Tyvärr kunde de inte se fostret på ultraljudet. Dock var det tydligen inget att oroa sig för. Det syntes i vilket fall att något skedde i livmodern. Jag fick en ny tid nu på torsdag som kommer (är söndag idag).

Jag är faktiskt lite orolig, inte för att jag är illamående lite på kvällarna eller några andra symtom som jag har. Utan för att jag har dragningar i magen mellan varven. Problemet med mig är ju att jag har en IBS mage så kan ju ha problem annars oxå. Jag hoppas att detta beror på min IBS mage och inte på att jag inte kan bära fram våran lilla babis.

Jag längtar tills torsdag, sen kommer jag nog att bli lugnare.

Har dock bokat in möte med barnmorskan veckan därpå. Jag kan nog inte ha det bättre än vad jag har nu, trots arbetslöshet och inga miljoner på något konto. Har en underbar sambo, underbar dotter, underbar hund och kommer att bli mor igen =)

2 kommentarer:

  1. Så glad för eran skull.
    Ska gratta från min kollega med.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hehe vad roligt =)
    Tackar tackar =)

    SvaraRadera