lördag 25 september 2010

Oj ingen vidare aktivitet

Jag ska nog bli bra mycket bättre på att uppdatera min blogg. =P

Den här veckan har det varit mycket politik snack. Det är jätte roligt och diskutera valet. Dock oavsett vad man röstar anser jag att en respekt för sin medmänniskans röstning ska finnas. Detta har varit en stor brist i årets val. Har tom funderat på att lägga ner facebook pga av alla "hot". Ex... Ta bort mig från vänskapslistan om du röstat på SD.
Tyst minut i protest för att SD kommit in, med mera.
Visst jag ogillar det som det partiet står för. Dock förstår inte alla väljare vad det är för typ av parti. De allra flesta som sitter i styrande positioner i partiet har en historia bakom sig med rasistiska anknytningar. Partiet försöker ge ett mer icke rasistiskt intryck. Dock litar jag inte på det. Jag tror även att många har röstat på partiet pga deras missnöje med de andra politiska partier som finns. Därför måste vi i Sverige börja prata mer öppet med varandra om politiska saker redan nu. Inte om fyra år.

Jag anser dock att fel parti vann, jag vill ha regeringsskifte. Mycket skit har varit i detta val, röster som försvunnit, röster som inte hanterats rätt, personer som inte fått rösta för att någon strukit deras namn från valsedlarna, datahackers med mera. Hoppas verkligen att om fyra år att det valet kommer att gå mer renhårigt både i valkampanjerna och i själva valet.

Nu åter till huvudtesen i denna blogg. Min graviditet. I onsdags blev vi inskrivna på barnmorskan. Det var ett kort och koncist möte med många broschyrer och en liten besviken Lotta som gick därifrån. Bad att de skulle ta ett blodprov för att kolla om allt stod rätt till. Detta för att jag är så extremt trött. Men icke då, ev nästa gång vilket blir i början av oktober.

Stannade för att hälsa på en gammal vän, hon satt i parken hemma. Haft allt för mycket att göra för att vårda mina vänner. Ska verkligen bli bättre på detta, de är så rara =)
Besöket slutade med att jag försökte leka Alice i underlandet när jag skulle hälsa på en annan vän. Alltså jag skulle gina över sandlådan, klev ner i ett litet sandhål, byggt av en liten en. Kan säga det.. fick extremt problem att komma hem. Men min underbara gamle vän hjälpte mig tillsammans med min dotter. En cykel var till hjälp oxå. Senare när sambon kom hem blev det att åka till jourmottagningen och sedan röntgen. Visade sig som tur var att det var en stukning. Kryckor och sjukgymnastik står på schemat. Anser dock att redan idag, lördag är foten bättre.

Har fått nya tabletter mot illamåendet utskrivna också. Provade första gången i torsdags, fungerade hyfsat. Testade igår igen, usch vad det blev fel då. Yrsel, muskelsvaghet, snabb andning med mera. Halva dagen blev förstörd. Har för en-två timmar sedan tagit tabletten igen. Snabbare andning och lite yrsel är det. Men ännu inte lika som igår. Har kunnat ätit och illa måendet är bättre.

Nu är jag mätt efter stekt lax och potatis och sås =)
Ska äta citronfromage senare och mysa med film med sambon. Dottern sover hos kompis =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar