fredag 10 september 2010

svår smält

Det är svår smält att få en nyhet om att jag troligen inte har en baby i magen. Idag känns det tomt. Känns som något saknas i mitt liv. Dock igår hade jag många runt omkring mig som ställde upp på samtal. På kvällen kom sambon hem, men då var vi tvungna och byta däck då vi fått punka.

Mår fortfarande som om jag är gravid. Försöker intala mig själv att jag ljuger att jag inte är gravid. Men hormonerna säger något annat. 7 dagar kvar o en del som ska hända innan 7 dagen. Även om min spontana tanke igår var att vi inte ska prova igen, så vill ja ha en liten mini igen. En med denna karl jag har nu, min drömmars man. Får hoppas att det går bättre nästa gång.

Tydligen är det vanligt med missfall eller tillbaka gång eller vad det nu kallas. I genomsnitt har tydligen varje kvinna haft 2 missfall under sitt liv, fast oftast vet man inte om att man haft det. Ger ju inte nämnvärd tröst men lite ivf.

Nä nu ska jag lägga mig i soffan. Vill bara sova. Men det blir ingen lyckligare av. Fast det är skönt :-P

1 kommentar: