måndag 27 december 2010

Senildement =P

Haha jag glömmer bort att jag har en blogg. =P
Ska försöka skriva lite oftare än typ en ggr/månad. Fast ska inte lova för mycket.

Denna vecka är jag i vecka 21. Innan jul besökte jag nya MVC. Tyvärr så trasslade de oxå, ställde in träffen. Jag blev verkligen jätte ledsen och uppgiven. Tyvärr ringde jag fel person och bad om stöd. Den person verkar tyvärr inte längre vilja vara i mitt liv. Jag försöker intala mig själv att det är dennes persons förlust inte min. Jag anser att man ska kunna ringa vänner och gråta och känna sig uppgiven utan att den vännen tar det som man ringer och skäller. Men vi uppfattar alltid allt på våra egna sätt.

Jag har i vilket fall bestämt mig för att enbart ha människor i min närhet som inte tar energi, människor jag kan ringa och gråta om det skulle behövas. Ringa och skratta. Ringa och bara säga hej. Alla andra människor får gärna försätta sig själva ute i periferin i mitt liv. Nog om detta. =)

Hur mår jag idag då? =) Min mage växer, MVC ansåg att jag gått ner lite för mycket. Vägde 69-70 kg innan jag blev gravid. Hemma på vågen ska det tilläggas, hemma hade jag inte lika mycket kläder på mig som på MVC. Nu vägde jag 67-68 kg eller om det var ännu mindre. Denna gång var jag fullt påklädd, med vinterkängor på fötterna. Fick lite order om att försöka äta regelbundet. Vilket jag gör. Bara jag slipper huvudvärk och illamående så är det ju faktiskt lättare att gå upp i vikt. Men oavsett, jag vägde lite för mycket innan och babyn tar inte skada av att jag inte gått upp. Så länge babyn mår bra så är jag glad =)

Det verkar bli en tös osså. Visst ja skulle ju lägga ut bilder, får ta det ngn dag, inte idag ;)

Det har varit jul. Bästa julen någonsin tror jag. Ingen stress bara mys och kärlek, med människor som inte är fördömande bara älskvärda. Helt enkelt underbart var det =)

Morgonen var kanske bäst ;)
Kärleksmorgon med min älskade E.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar